» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. کتاب در زندگی امروز، فضایی متعادل ایجاد می‌کند

 فریبا یوسفی، شاعر و کارشناس ادبی با اشاره به جایگاه مطالعه در رفع کاستی‌های زندگی مدرن گفت: می‌توان با تکیه بر کتاب و اندیشه، فضایی متعادل میان ابعاد مادی و معنوی انسان به وجود آورد و با انتقال آن به جامعه، بسیاری از کاستی‌های زندگی مدرن را جبران کرد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ فریبا یوسفی، شاعر و کارشناس ادبی درباره برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان گفت: گرد آمدن حول محور کتاب، تلاشی برای پر کردن خلاء‌های زندگی امروز است. در این نشست‌ها فرصتی می‌یابیم تا ایرادها و کاستی‌های زندگی خود را با کمک هم برطرف کنیم. 

شاعر مجوعه «حالا تو» درباره این کاستی‌ها گفت: دنیای صنعتی و ماشینی امروز، انسان را به سمت تبدیل شدن به موجودی تک بعدی سوق می‌دهد و جایگاه اندیشه را به عنوان وجه تمایز انسان از سایر موجودات؛ در زندگی، کم‌رنگ می‌کند. بدین ترتیب زندگی ما در این دنیای پر سرعت، رفته رفته از آرامش و اندیشه، فاصله گرفته و به سمت فضایی کادربندی و ماشینی پیش می‌رود.

وی توجه به کتاب را، توجه به اندیشه دانست و ادامه داد: شرایط زندگی مدرن، نگرانی زیادی نسبت به نسل آینده و شیوه زندگی و تفکر او ایجاد می‌کند. می‌توان با تکیه بر کتاب و اندیشه، فضایی متعادل میان ابعاد مادی و معنوی انسان به وجود آورد و با انتقال آن به جامعه، بسیاری از کاستی‌های فضای موجود را پر کرد.

یوسفی با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در شکل‌گیری ذائقه مخاطب گفت: سلیقه جامعه با توجه به آنچه به آن ارائه می‌شود شکل می‌گیرد و یکی از مهم‌‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار تأثیرگذاری بر ذائقه جامعه، رسانه‌ها هستند. این ابزار می‌تواند سلیقه مخاطب را شکل داده و سپس ارتقا بخشد.

خالق مجموعه «تا روح تنهای تنها» تأکید کرد: فرزندان ما با دیدن، شنیدن و تکرار مفاهیم، آنها را می‌آموزند و به عنوان رکنی اساسی در زندگی خود می‌پذیرند و زمانی که، امری به نیاز یک جامعه تبدیل شود به راحتی فراموش نخواهد شد.

وی شعر و شاعران را دارای جایگاهی وی‍ژه در جامعه دانست و افزود: در بین کتاب‌های منتشر شده، مجموعه‌های شعر از جایگاهی ویژه‌ در میان مردم برخوردارند و مخاطبین زیادی را از همه اقشار به سوی خود جذب می‌کند، شاعران نیز با توجه به تأثیر سخنشان بر مخاطب، می‌توانند مشوقین خوبی برای دعوت مردم به کتابخوانی باشند.

وی با اشاره به اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری «کتاب‌خوان مجازی» گفت: تبلیغات، نقش مهمی بر رواج عناصر مختلف در جامعه دارند و در عرصه‌های رقابتی امروز که پیام‌های مختلف با رنگ و لعابی مخاطب‌پسند به جامعه عرضه می‌شود، باید برای معرفی و رواج کتاب و مطالعه از حداکثر توان خود بهره بریم.

وی ادامه داد: استفاده از ایده‌های خلاقانه در تولید آثار متناسب با ذائقه مخاطب در فضای مجازی، امری ضروری برای جلب مخاطب امروز است.

یوسفی تأکید کرد. عموم مردم به انجام کارهای آسان گرایش دارند و هدایت آنها برای گنجاندن کار سختی مانند مطالعه در  برنامه روزانه، نیاز به تلاش زیادی دارد. باید برای ایجاد گرایش به مطالعه از ابزار کارآمد و به‌روز استفاده کرده و با اتکا بر ایده‌های نخبگان و ایده‌پردازان جامعه، مردم را به سوی کتابخوانی هدایت کنیم.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395 | 8:36 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.